پنجشنبه 15 آذر 1403

ثبت میراث ناملموس در فهرست آثار ملی

راهنمای دریافت خدمت

1- پیشنهاد اولیه توسط افراد حقیقی یا حقوقی
2- مراجعه افراد به سایت میراث فرهنگی و تکمیل فرم درخواست اولیه برای پیشنهاد ثبت اثر
3- تکمیل فرم اولیه و ارسال برای بررسی در حوزه ثبت استان
4- احراز شایستگی ثبت تأیید اولیه و انجام اقدامات لازم توسط افراد حقیقی یا حقوقی برای تکمیل فرمت پرونده
5- نهایی شدن تدوین پرونده و بررسی توسط شورای ثبت استان
6- ارسال به دفتر ثبت آثار و حفظ و احیاء ‌میراث معنوی و طبیعی کشور
7- دریافت پرونده توسط گروه میراث ناملموس
8- بررسی پرونده و در صورت نداشتن نقص در پرونده ارسال به کمیته ثبت میراث ناملموس
9- طرح درکمیته (پس از تأیید اولیه در کمیته در صورت داشتن نواقص به اداره کل میراث فرهنگی استان مربوطه ارسال خواهد شد)
10- درصورت نداشتن ایراد فنی ثبت پرونده توسط بالاترین مقام سازمان ابلاغ می­شود

اعلام زمان ارائه خدمت در ایام هفته و سال

این خدمت به صورت آنلاین در سایت میراث فرهنگی قرار می گیرد و همه افراد متقاضی می توانند در هر زمانی که بخواهند فرم های مربوطه را تکمیل نمایند.

اعلام زمان تحویل درخواست

برای این کار و تکمیل هیچ دوره و بازه زمانی در نظر گرفته نشده و برای تکمیل فرم ها هیچ محدودیتی وجود ندارد و به صورت انلاین قابلیت ارسال خواهد داشت.

اعلام نحوه درخواست خدمت

کلیه درخواست ها با استفاده از پرتال سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری بوده که برای همگان قابلیت مشاهده و تکمیل دارد.

اعلام نحوه تحویل خدمت

کلیه مراحل از طریق سامانه در نظر گرفته شده انجام می شود و کد پیگیری ارائه شده قابلیت رصد و کنترل دارد.

واجدین شرایط دریافت خدمت

این خدمت با توجه به حوزه تخصصی برای افراد حقیقی و حقوقی که در این حوزه علاقه مندی دارند و یا متخصص این حوزه باشند قابلیت انجام دارد بخصوص مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی که در این حوزه فعالیت دارند.

هزینه و شیوه واریز

این خدمت به صورت رایگان انجام می شود.

مراحل انجام کار

کلیه مراحل کار به صورت سلسله مراتبی طبق فرایند قابل پیگیری می باشد و از استان تا ستاد و نهایت ابلاغ ثبت اثر قابلیت پیگیری دارد.

مدارک مورد نیاز

برای این کار نیازمند تکمیل صحیح فرم های مربوطه می باشد و برای توجیه ثبت یک اثر نیازمند آپلود مدارک تخصصی مورد نیاز برای اثبات ارزش داشتن اثر پیشنهادی است که در استان و ستاد توجیه لازم برای تکمیل پرونده انجام شود.

سوالات متداول

در اکثر موارد در مورد نحوه تکمیل فرمت تهیه پرونده های میراث طبیعی می باشد که یک بخش کاملا تخصصی و نیازمند تجربه کافی در عرصه های میدانی دارد.

شماره تماس

معاونت میراث فرهنگی 02433033410

مراحل انجام کار به صورت شماتیک

شناسنامه خدمت