چهارشنبه 14 آذر 1403

اعطای تسهیلات میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به متقاضیان

زیرخدمت ها

1.اعطای تسهیلات و یارانه به پروژه های گردشگری
2.اعطای تسهیلات به کارگاه های تولیدی صنایع دستی
3.اعطای تسهیلات و یارانه مشارکت در مرمت ابنیه های تاریخی به بخش خصوصی
4. اعطای تسهیلات و یارانه برای حفاظت و مرمت پایگاه ها ملی و جهانی
5.اعطاء کمک های فنی و اعتباری به مالکین و بهره برداران آثار فرهنگی تاریخی
6.اعطای تسهیلات مشارکتی در مرمت ابنیه تاریخی به بخش خصوصی
7. اعطای اعتبارات زیر ساختی به تاسیسات گردشگری

راهنمای دریافت خدمت

جهت دریافت تسهیلات متقاضی می‌تواند با مراجعه به پورتال وزارتخانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی وارد بخش خدمات الکترونیک شده و در قسمت اعطای تسهیلات درخواست خود را براساس فرم‌ها و جداول بارگذاری شده تکمیل و نسبت به ثبت و بارگذاری مدارک مورد نیاز از طریق سامانه اقدام نماید.
در سایت سازمان در قسمت معاونت سرمایه گذاری بارگذاری گردیده است.

اعلام زمان ارائه خدمت در ایام هفته و سال

متقاضی می تواند به صورت حضوری همه روزه به غیر از ایام تعطیل و در ساعات اداری به اداراه کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مربوطه مراجعه و درخواست خود را ارائه نماید.

همچنین متقاضی از طریق سامانه نیز به صورت 24 ساعته می­تواند اقدام به درخواست تسهیلات نماید.

اعلام زمان تحویل درخواست

به محض مراجعه متقاضی محترم و ارائه درخواست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان، در کوتاه‌ترین زمان ممکن نسبت به بررسی درخواست نامبرده اقدام و پس از تشکیل و تکمیل پرونده تسهیلاتی نتیجه حداکثر تا 20 روز کاری به اطلاع وی رسانده می­شود.

اعلام نحوه درخواست خدمت

برای درخواست خدمت به آدرس ادارات کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان، معاونت سرمایه‌گذاری حضوری مراجعه نمایید.

برای درخواست خدمت از طریق سامانه به پرتال وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بخش خدمات الکترونیک نمراجعه نمایید.

اعلام نحوه تحویل خدمت

"معرفی نامه بانکی" از طریق پست به آدرس بانک عامل مورد نظر ارسال خواهد شد، پیشنهاد میبرای تحویل خدمت بعد از دریافت پیامک به آدرس متقاضی ارسال گردد.

چنانچه معرفی نامه بانکی برای متقاضی محترم صادر شود از طریق تماس تلفنی به فرد مذکور اطلاع داده می‌شود که یا خود و یا نماینده متقاضی جهت دریافت نامه اقدام نماید و یا از طریق پست به بانک عامل ارسال می‌شود .

واجدین شرایط دریافت خدمت

کلیه سرمایه‌گذارانی که اهلیت سرمایه‌گذاری داشته باشند و واجد شرایط اعطای تسهیلات در بخش گردشگری باشند می‌توانند درخواست خود را ارائه نمایند.

هزینه و شیوه واریز

ارائه خدمت در معاونت برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری به صورت رایگان بوده و مشمول هزینه‌ای نمی‌باشد.

مراحل انجام کار

- مراجعه به اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مربوطه (سازمان مرکزی در تهران و یا ادارات تابعه در استان ها)
- ارائه درخواست
- تکمیل مدارک درخواستی و تحویل آن به دستگاه مربوطه
- بررسی و تکمیل مدارک متقاضی توسط اداره کل استان و ارسال آن به معاونت برنامه ریزی و سرمایه گذاری سازمان مرکزی جهت بررسی نهایی
- معرفی به بانک در صورت واجد شرایط بودن متقاضی

مدارک مورد نیاز

مدارک شناسایی اعم از کپی شناسنامه – کارت ملی (متقاضی و در صورت حقوقی بودن اعضاء شرکت)

- اساسنامه شرکت (در صورت حقوقی بودن )
- سند مالکیت طرح
- موافقت اصولی
- مجوز ایجاد
- پروانه گردشگری با کاربری گردشگری
- مصوبه کمیته اعتباری استان
- فرم 21 صفحه ای
- طرح توجیهی فنی واقتصادی طرح در قالب سی دی
- جدیدترین تصاویر پروژه
- کروکی محل اجرای طرح
- نقشه های طرح

سوالات متداول

1-  پرداخت تسهیلات از چه منابعی می‌باشد؟
o       طریق منابع داخلی
o       منابع صندوق توسعه ملی
o       سامانه کارا
o       اشتغال فراگیر (سایت بهین یاب)
2-  چه طرح‌های مشمول دریافت تسهیلات می‌شوند؟
طرح‌هایی که جزء مصادیق گردشگری بوده و پس از تکمیل در حوزه گردشگری ارائه خدمات می‌نمایند.
3- چه طرح‌های مشمول دریافت یارانه سود و کارمزد می‌شوند؟
طرح‌هایی که از طریق سازمان معرفی‌نامه داشته باشند و به بهره‌برداری رسیده‌اند مشمول دریافت یارانه هستند. و پروژه‌هایی که از طریق منابع صندوق توسعه ملی تسهیلات دریافت کرده باشند و یا شخصا و بدون داشتن معرفی‌نامه بانکی از طرف سازمان از بانک تسهیلات دریافت نموده باشند مشمول دریافت یارانه نمی‌شوند.
4-  زمان بررسی پرونده تا معرفی به بانک مدتی است؟
در صورت تکمیل بودن مدارک پس از تشکیل پرونده و تهیه صورت جلسه و بررسی پرونده در کمیته تسهیلات بانکی و نهایت معرفی به بانک 20 روز کاری طول می‌کشد.

شماره تماس

معاونت سرمایه گذاری 02433033464

مراحل انجام کار به صورت شماتیک

شناسنامه خدمت