چهارشنبه 14 آذر 1403

صدور موافقت نامه تاسیس تا اجرای مناطق نمونه گردشگری

زیرخدمت ها

1. صدور موافقتنامه تاسیس مناطق نمونه گردشگری
2.حمایت و نظارت بر ایجاد زيرساخت هاي تاسیسات گردشگري

راهنمای دریافت خدمت

راهنما می تواند شامل سامانه الکترونیکی و یا بصورت مراجعه حضوری صورت پذیرد که در حال حاضر بصورت مراجعه حضوری از سوی متقاضیان سرمایه گذاری به ادارات کل استانی صورت می پذیرد. و همچنین متقاضیان می توانند از سوی ستاد به ادارات کل استانی جهت انجام مراحل فرایندهای قانونی معرفی شوند.

اعلام زمان ارائه خدمت در ایام هفته و سال

خدمات در روزهای اداری و ساعات اداري انجام می پذیرد و پس از ثبت در سامانه قابل بررسی است.

اعلام زمان تحویل درخواست

ساعات اداری

اعلام نحوه درخواست خدمت

موارد از طريق سامانه الكترونيكی و متداول آن مراجعه به اداره كل استان و ارائه درخواست و دريافت راهنمايی برای انجام فرآيند صدور موافقت‌نامه تأسيس و اجرای پروژه می‎باشد. و همچنین از طريق پنچره واحد خدمات سرمايه‌گذاری، مراتب به متقاضي اعلام می‎گردد.

اعلام نحوه تحویل خدمت

مراتب در حین انجام فرایند از طريق ایمیل، آدرس ، تماس تلفني و مکاتبات اداری به اطلاع سرمايه‌گذار جهت انجام مراحل بعدي اعلام می­گردد.

واجدین شرایط دریافت خدمت

برای متقاضیان سرمایه گذاری در مناطق نمونه گردشگری، خدمات ارائه می­گردد. در وهله اول براساس فراخوان عمومی جهت جلب و جذب سرمايه‌گذار در مناطق نمونه گردشگری توسط استان مربوطه صورت مي‌پذيرد و در مرحله بعد واجدين شرايط طبق شاخص‌هاي مدون در کمیته ارزیابی مورد بررسی قرار می گیرند.

هزینه و شیوه واریز

خدمات گردشگري و سرمايه‌گذاري به صورت رايگان ارائه مي‌شود.

مراحل انجام کار

در ابتدا اطلاع رسانی بر روی پرتال سازمان انجام می­شود و اداره کل استان با برگزاري فراخوان نسبت به جذب متقاضیان سرمایه گذاری اقدام می نماید و پس از بررسی، تقاضاي سرمايه‌گذاري در كميته ارزيابي با انتخاب بالاترين امتياز، بر اساس شاخص های تدوین شده مورد بررسی و تأیید قرار می گیرند. و پس از آن طرح توجیه فنی و اقتصادی توسط سرمایه گذار مربوطه تهیه و پس از تصویب در کمیته مربوطه، موافقتنامه تأسیس توسط اداره کل استان صادر می­گردد. و از آن پس سرمايه‌گذار نسبت به انجام مطالعه طرح جامع توسط مشاور ذيصلاح طبق شرح خدمات مصوب دفتر مناطق نمونه اقدام و همزمان نسبت به اخذ استعلامات 12 گانه مربوط به واگذاري اراضي و دستگاه های زيرساختي و ساير دستگاه­های اجرایی ذیربط اقدام می نماید و طرح مذکور پس از بررسی در اداره کل استان در كارگروه میراث فرهنگی و گردشگری به انضمام نقشه های اجرایی با حضور نمایندگان دستگاه­های اجرایی ذیربط و با اخذ تأییدیه ارزیابی زیست محیطی مورد بررسی و تصویب جهت شروع عملیات اجرایی قرار می­­گیرد که پس از اعلام توسط اداره کل استان به سرمایه گذارمربوطه، نسبت به اخذ پروانه ساخت از مرجع درخواست كننده اقدام و سرمایه گذار براساس زمان‌بندي طرح جامع مصوب ، شروع به عمليات اجرايي مي‌نمايد.

مدارک مورد نیاز

براي اشخاص حقيقي شامل كارت ملي، مدارك شناسايي، مدارك احراز اهليت سرمايه‌گذاري و براي اشخاص حقوقي اساسنامه شركت، آگهي روزنامه رسمي، مدارك احراز اهليت سرمايه‌گذاري، لازم به ذکر است مدارک مربوطه در سامانه مربوطه اسکن و ارسال گردد و همجنین سرمایه گذار می تواند مدارک را بطور مراجعه حضوری به اداره کل استان ارائه نماید.

سوالات متداول

معمولا سوالات درخصوص نحوه واگذاري اراضي به سرمایه گذار و مشوق‌هاي مورد نیاز سرمايه‌گذاري در مناطق نمونه می باشد که مراتب به عنوان مجموعه قوانین و مقررات سرمایه گذاری در اختیار سرمایه گذار قرار می گیرد و مجموعه مذکور در فیلد مربوطه درسامانه الکترونیکی جهت سهولت  ثبت می­گردد.

شماره تماس

معاونت گردشگری 02433033430

مراحل انجام کار به صورت شماتیک