زیرخدمت ها
1. صدور موافقتنامه تاسیس مناطق نمونه گردشگری
2.حمایت و نظارت بر ایجاد زيرساخت هاي تاسیسات گردشگري
راهنمای دریافت خدمت
راهنما می تواند شامل سامانه الکترونیکی و یا بصورت مراجعه حضوری صورت پذیرد که در حال حاضر بصورت مراجعه حضوری از سوی متقاضیان سرمایه گذاری به ادارات کل استانی صورت می پذیرد. و همچنین متقاضیان می توانند از سوی ستاد به ادارات کل استانی جهت انجام مراحل فرایندهای قانونی معرفی شوند.
اعلام زمان ارائه خدمت در ایام هفته و سال
خدمات در روزهای اداری و ساعات اداري انجام می پذیرد و پس از ثبت در سامانه قابل بررسی است.
اعلام زمان تحویل درخواست
ساعات اداری
اعلام نحوه درخواست خدمت
موارد از طريق سامانه الكترونيكی و متداول آن مراجعه به اداره كل استان و ارائه درخواست و دريافت راهنمايی برای انجام فرآيند صدور موافقتنامه تأسيس و اجرای پروژه میباشد. و همچنین از طريق پنچره واحد خدمات سرمايهگذاری، مراتب به متقاضي اعلام میگردد.
اعلام نحوه تحویل خدمت
مراتب در حین انجام فرایند از طريق ایمیل، آدرس ، تماس تلفني و مکاتبات اداری به اطلاع سرمايهگذار جهت انجام مراحل بعدي اعلام میگردد.
واجدین شرایط دریافت خدمت
برای متقاضیان سرمایه گذاری در مناطق نمونه گردشگری، خدمات ارائه میگردد. در وهله اول براساس فراخوان عمومی جهت جلب و جذب سرمايهگذار در مناطق نمونه گردشگری توسط استان مربوطه صورت ميپذيرد و در مرحله بعد واجدين شرايط طبق شاخصهاي مدون در کمیته ارزیابی مورد بررسی قرار می گیرند.
هزینه و شیوه واریز
خدمات گردشگري و سرمايهگذاري به صورت رايگان ارائه ميشود.
مراحل انجام کار
در ابتدا اطلاع رسانی بر روی پرتال سازمان انجام میشود و اداره کل استان با برگزاري فراخوان نسبت به جذب متقاضیان سرمایه گذاری اقدام می نماید و پس از بررسی، تقاضاي سرمايهگذاري در كميته ارزيابي با انتخاب بالاترين امتياز، بر اساس شاخص های تدوین شده مورد بررسی و تأیید قرار می گیرند. و پس از آن طرح توجیه فنی و اقتصادی توسط سرمایه گذار مربوطه تهیه و پس از تصویب در کمیته مربوطه، موافقتنامه تأسیس توسط اداره کل استان صادر میگردد. و از آن پس سرمايهگذار نسبت به انجام مطالعه طرح جامع توسط مشاور ذيصلاح طبق شرح خدمات مصوب دفتر مناطق نمونه اقدام و همزمان نسبت به اخذ استعلامات 12 گانه مربوط به واگذاري اراضي و دستگاه های زيرساختي و ساير دستگاههای اجرایی ذیربط اقدام می نماید و طرح مذکور پس از بررسی در اداره کل استان در كارگروه میراث فرهنگی و گردشگری به انضمام نقشه های اجرایی با حضور نمایندگان دستگاههای اجرایی ذیربط و با اخذ تأییدیه ارزیابی زیست محیطی مورد بررسی و تصویب جهت شروع عملیات اجرایی قرار میگیرد که پس از اعلام توسط اداره کل استان به سرمایه گذارمربوطه، نسبت به اخذ پروانه ساخت از مرجع درخواست كننده اقدام و سرمایه گذار براساس زمانبندي طرح جامع مصوب ، شروع به عمليات اجرايي مينمايد.
مدارک مورد نیاز
براي اشخاص حقيقي شامل كارت ملي، مدارك شناسايي، مدارك احراز اهليت سرمايهگذاري و براي اشخاص حقوقي اساسنامه شركت، آگهي روزنامه رسمي، مدارك احراز اهليت سرمايهگذاري، لازم به ذکر است مدارک مربوطه در سامانه مربوطه اسکن و ارسال گردد و همجنین سرمایه گذار می تواند مدارک را بطور مراجعه حضوری به اداره کل استان ارائه نماید.
سوالات متداول
معمولا سوالات درخصوص نحوه واگذاري اراضي به سرمایه گذار و مشوقهاي مورد نیاز سرمايهگذاري در مناطق نمونه می باشد که مراتب به عنوان مجموعه قوانین و مقررات سرمایه گذاری در اختیار سرمایه گذار قرار می گیرد و مجموعه مذکور در فیلد مربوطه درسامانه الکترونیکی جهت سهولت ثبت میگردد.
شماره تماس
معاونت گردشگری 02433033430
مراحل انجام کار به صورت شماتیک