راهنمای دریافت خدمت
مراجعین محترم می بایست از طریق درگاه سایت فروش بلیت الکترونیک و یا با مراجعه حضوری به محل موزه از طریق کیوسک های تعبیه شده اقدام به خرید بلیت نمایند که طی فرآیند با تکمیل فرم مربوطه وانتخاب نام موزه به درگاه بانکی وصل شده و با پرداخت از طریق شبکه شتاب خرید نموده و پرینت بلیت خود را اخذ نمایند.
اعلام زمان ارائه خدمت در ایام هفته و سال
خدمت به صورت 24ساعته در منزل و شش ماه اول سال بین ساعات 9 الی 19 و شش ماه دوم سال بین ساعات 8 الی 17 با مراجعه در محل موزه و اماکن فرهنگی،تاریخی این امر امکان پذیر می باشد.
اعلام زمان تحویل درخواست
خدمت به محض اتمام فرآیند صدور بلیت تکمیل و ارائه خواهد شد.
اعلام نحوه درخواست خدمت
1- مراجعه به پرتال سازمان با آدرس www.tafrihati.com
2-مراجعه به محل موزه یا اماکن فرهنگی،تاریخی و تهیه بلیت از طریق کیوسک های الکترونیکی
اعلام نحوه تحویل خدمت
ارائه پرینت بلیت صادر شده در منزل و یا محل موزه یا اماکن فرهنگی،تاریخی
واجدین شرایط دریافت خدمت
این خدمت به عموم مردم ارائه می شود.
هزینه و شیوه واریز
مبلغ از طریق درگاه الکترونیکی مستقیما طی تراکنش به حساب خزانه واریز می گردد.
مراحل انجام کار
1- مراجعه به وب سایت با آدرس www.tafrihati.com ، نصب اپلیکیشن top روی موبایل و یا مراجعه حضوری به محل موزه مورد نظر
2- انتخاب محل مورد بازدید
3- پرداخت الکترونیکی مبلغ بازدید
4- دریافت پرینت بلیت
مدارک مورد نیاز
مدارک خاصی مورد نیاز نیست.
سوالات متداول
1.در صورت خرید بلیت و عدم پرینت آن آیا در صورت مراجعه به مجموعه اجازه ورود به بازدیدکننده داده خواهد شد؟
بله، مراجعه کننده با ارائه کد رهگیری که برایش پیامک شده پرینت بلیت خود را اخذ می نماید.
2.آیا در صورت خرید در منزل امکان افزایش تعداد اماکن مورد درخواستی برای بازدید در محل وجود دارد؟
بله، با مراجعه به کیوسک های تعبیه شده در محل این امر امکان پذیر می باشد.
3.آیا امکان خرید بلیت در نقاط مختلف جهان امکان پذیر می باشد؟
بله در صورت برخورداری از امکان خرید در شبکه شتاب، این امر امکان پذیر می باشد.
4.راه اندازی فروش بلیت اماکن وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از کجا و چگونه شروع شد؟
این پروژه درسال 93 ازتهران بصورت آزمایشی توسط مرکز فناوری اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری به عنوان مجری و ناظر فنی شروع و سپس بعد از اینکه با شرکتهای مختلف رایزنی شد در نهایت سال 1396 پروژه بصورت جدی کلید خورد ابتدا 4 نقطه ستادی در تهران و سپس بقیه کشور و استانهای مهم مقصد گردشگری از جمله فارس، اصفهان، کرمان، یزد و ... به سامانه پیوستند.
5.آیا فروش بلیت الکترونیک در تمامی اماکن وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی راه اندازی شده است؟
تا پایان مهر 1399 در 209 نقطه کشور فروش بلیت بصورت سامانه یکپارچه راه اندازی شده است که تا پایان آذر سال جاری بقیه اماکن که حدود 33 نقطه می با شد راه اندازی می گردد.
6.آیا سایتی جهت خرید بلیت اماکن پیش بینی شده است؟
بله با مراجعه به سایت bilit.tafrihati.com می توان بلیت اماکن را تهیه کرد.
7.آیا اپلیکیشن موبایل جهت دسترسی ساده تر بازدیدکنندگان پیش بینی شده است؟
بله با توجه به گسترش روزافزون تلفنهای هوشمند در بین آحاد جامعه و نیاز به این موضوع اپلیکیشن تاپ شرکت تجارت الکترونیک پارسیان اقدام به فروش بلیت اماکن می کند.
8.نحوه خرید در محل بصورت حضوری چگونه است؟
افراد مختلف می توانند با حضور در مکان مورد نظر به دو صورت بلیت تهیه کنند از استندها فروش که خود فرد بازدید کننده تهیه می کند و از گیشه فروش بلیت که توسط متصدی فروش بلیت می توان تهیه کرد
9.میزان رضایت بازدید کنندگان از خرید بلیت بصورت الکترونیکی چگونه است؟
طبیعی است که هر پروژه ای در ابتدا با چالشها و فراز و نشیبهایی همراه است اما پس از راه اندازی در استانهای کلیدی و حل مشکلات مربوط به سامانه میزان رضایت بطور چشمگیری بالا رفته است.
10.میزان رضایت تور لیدرها از سامانه چقدر است؟
با توجه به اینکه خرید بلیت در اماکن بسیار ساده شده است این افراد خود به اقدام خرید بلیت برای تور مورد نظر کرده و بازخورد بسیار مناسبی از سمت تورها داشتیم.
11.بلیتهای نیم بها و رایگان چگونه است؟
این بلیتها چون نیاز به اجازه کتبی و احراز هویت دارند فقط در گیشه فروش بلیت پس از طی مراحل قانونی در اختیار بازدید کنندگان قرار می گیرد.
12.بازخورد سامانه فروش یکپارچه بلیت در بین مدیران وزارتخانه چگونه است؟
با توجه به نیاز جامعه به فراهم آوردن سامانه هایی که مردم بتوانند راحت تر کارهای مورد نظر را انجام دهند و همچنین با توجه به توسعه دولت الکترونیک و بدست آوردن آمار لحظه ای بسیار مورد استقبال قرار گرفت.
13.پیشنهاد شما برای بهتر شدن سامانه چیست؟
اخیراً با توجه به شیوع بیماری کرونا و حمل و نقل و ترافیک در شهرهای بزرگ این قبیل سامانه ها باید گسترش بیشتری داشته باشند تا مردم کمتر با مراجعه حضوری مواجه باشند و بتوانند از خدمات سایت و اپلیکیشن استفاده کنند.
مراحل انجام کار به صورت شماتیک