سوالات متداول
1- چگونه می توانیم پروانه مرمت، احیاء و بهره برداری دریافت کنیم؟
با ثبت تقاضای مرمت در سامانه می توانیم پروانه دریافت کنیم.
2- تفاهم نامه مشارکت در بخش خصوصی چیست؟
تفاهم نامه مشارکت فی مابین مالک اثر تاریخی و مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مربوطه در سامانه تنظیم شده و امضای طرفین میرسد.
3- ثبت شکایت و اعتراض به نحوه مرمت یک اثر و پیگیری آن چگونه است؟
در بخش ثبت شکایات و اعتراضات مردمی و با دریافت کد رهگیری ثبت می گردد.
4- چگونه می توان به مرکز اسناد و گزارشات پیرامون یک اثر تاریخی دست یافت؟
از طریق ثبت نام در سامانه به عنوان کاربر سطح دسترسی شما به اطلاعات امکان پذیر می گردد.
5- چگونه می توانیم از فهرست خانه های تاریخی فروشی مطلع شویم؟
از سامانه فروش املاک تاریخی استفاده نمایید.
6- برای دریافت تسهیلات مرمت و اشتغال پایدار چه فرآیندهایی را باید طی کنیم؟
تقاضای دریافت تسهیلات مرمت را در سامانه ثبت نمایید.
7- آیا فهرست طرح ها، پروژه ها و یا اعتبارات مالی پروژه ها قابل مشاهده می باشد؟
بله، در قسمت اعتبارات و بودجه کلیه اعتبارات تخصیص یافته قابلیت شفاف سازی و اعلام عمومی را دارا هستند.
8- آیا امکان خرید محتوا (عکس، نقشه، گزارش و ...) در سامانه وجود دارد؟
بله، با ثبت نام کاربری محقق و پژوهشگر امکان خرید اینترنتی محتوی پژوهشی مطالعاتی وجود دارد.
9- آیا امکان اشتراک گذاری (مقالات، مطالعات، تصاویر و ...) در این سامانه وجود دارد؟
بله، از طریق مرکز اسناد می توان محتوا و اطلاعات تخصصی برای عموم محققین به اشتراک گذارد.
10- آیا درسامانه امکاناتی در راستای شفاف سازی طرح ها، مشاوران، پیمانکاران، سرمایه گذاران و پروژهها برای عموم وجود دارد؟
بله، کلیه مصوبات شورای فنی، گزارش تعداد کارگاه های مرمت، سرمایه گذاران و پیمانکاران و حتی اعضای شورای فنی قابل رصد و پایش می باشند.
11- آیا ضوابط و طرح های مختص به حرایم و بافت های تاریخی قابل دسترسی میباشد؟
بله، در پرونده الکترونیک قابل مشاهده است.