مدیرکل ميراث فرهنگي، گردشگري و صنایعدستی استان زنجان گفت:«۲۲ برنامه فرهنگی اجتماعی در شش ماه اول سال توسط ادارهکل میراثفرهنگی استان زنجان اجرا شد.»
بهگزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایعدستی استان زنجان، امیر ارجمند پنج شنبه 8 آبان 99 اظهار داشت: «فرهنگ ها و خرده فرهنگ ها و تنوع فرهنگی زیادی که در زنجان وجود دارد به توان پایداری مردم کمک شایانی کرده و علیرغم این تنوع فرهنگی، توانسته اتحاد و انسجام را ارتقاء دهد. حوزه فرهنگی و اجتماعی از ارکان اصلی توسعه اقتصادی در میراث فرهنگی است و هیچ توسعه پایدار و فراگیری در جهان شکل نمی گیرد و به اهدافش نمیرسد مگر اینکه در چارچوب برنامه های فرهنگی ـ اجتماعی و در جهت ارتباط قوی تر و جامع تر با مخاطبین اصلی (جامعه محلی) باشد.»
ارجمند گفت: « متاسفانه با شیوع بیماری کرونا بسیاری از رسته های صنایع دستی زنجان دچار مشکل شدند ولی میراث فرهنگی استان درسال جهش تولید برای تحول در حوزه گردشگری و صنایع دستی برنامه ریزی لازم را کرده است مانند برگزاری جشنواره مجازی شیرینی مخصوص ماه رمضان، اعطای نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی، جشنواره پخت غذای سنتی زنجان(مجازی)، وبینار گردشگری ارتباط با مشتری، وبینار گردشگری بلد های محلی روستاها، وبینار گردشگری راهنمایان تور طبیعت گردی، دیدار با خانواده شهدا در هفته دفاع مقدس، تجلیل از ایثار گران اداره کل، مسابقه کتابخوانی اداره کل در هفته مقدس، دیدار با امام جمعه زنجان در هفته میراث فرهنگی، دیدار با امام جمعه زنجان در هفته گردشگری، برگزاری نمایشگاه صنایع دستی در کنار افتتاح پایانه صادراتی فرش زنجان، انتشار ماهنامه داخلی اداره کل بصورت مجازی ، رژه وسایل نقلیه اداره کل میراث فرهنگی در هفته گردشگری، نمایش البوم اقلام تبلیغاتی تولیدی اداره کل، آیین شاهنامه خوانی در هفته گردشگری، جشنواره آنلاین زیتون و انار طارم، همکاری در تولید برنامه های صدا و سیما جهت معرفی پتانسلهای گردشگری و صنایع دستی، تولید کلیپ های یک دقیقه ای جهت معرفی پتانسیلهای گردشگری و صنایع دستی، تولید فیلم مستند گردشگری، تجلیل از حافظان میراث فرهنگی، تولید عکس جهت معرفی جاذبه ها، تولید عکس جهت معرفی جاذبه ها و اعطای نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی .»
او افزود: «تعداد سفرها در این مدت به صورت حداقلی اتفاق افتاد. در نیمه دوم سال با ایجاد انگیزه و تنوع در بازاریابی و محصولات گردشگری باید گردشگری داخلی حفظ شود. تعطیلی دانشگاهها و بسته بودن مرزها ظرفیتهایی هستند که با برنامهریزی و مدیریت علمی میتواند این بازار نیمه جان را التیام دهد.»