مدیرکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی زنجان گفت: گواهینامه استاندارد کیفیت خدمات گردشگری به ۹ واحد از تأسیسات گردشگری استان زنجان، طی مراسمی در هتل بزرگ زنجان به مدیران این تاسیسات اعطا شد.
به گزارش روابطعمومی ادارهکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی زنجان، سید سعید صفوی، صبح روز ۱۷ بهمن ماه ۱۴۰۲ در میان مدیران تاسیسات گردشگری در هتل بزرگ زنجان اظهار کرد: با توجه به اهمیت کیفیت خدماترسانی به گردشگران ورودی به استان و به منظور بالا بردن سطح کیفیت خدمات در تاسیسات گردشگری، روند استانداردسازی در تأسیسات گردشگری استان انجام شد و همچنان هم ادامه دارد که ۹ واحد از تأسیسات گردشگری استان زنجان گواهینامه استاندارد کیفیت خدمات گردشگری دریافت کردند.
مدیرکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی زنجان افزود: این روند، فرصت مناسبی برای رفع مشکلات تأسیسات گردشگری با هدف ارتقای کیفیت خدمات گردشگری استان است. هتل بزرگ زنجان، هتل آسیا، هتل آپارتمان الماس غرب، واحد پذیرایی منفرد بین راهی وحید، واحد پذیرایی منفرد بین راهی صفا، سفره خانه سنتی آنام، مهمانپذیر گلریز، مهمانپذیر حافظ، مهمانپذیر قیدار جزء این تأسیسات گردشگری استان است.
او گفت: اشخاصی که موفق به اخذ گواهینامه کیفیت برابر آئیننامه ایجاد، اصلاح، تکمیل، درجهبندی و نرخگذاری تاسیسات گردشگری شوند از مزایای دیگری به منظور خدماترسانی بیشتر به گردشگران بهرهمند خواهند شد که البته نرخ اغذیه و اجاره اتاق توسط بهرهبردار پیشنهاد میشود که پس از تائید ادارهکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی زنجان قابل اجرا است.
صفوی بیان کرد: فرآیند استانداردسازی و اخذ گواهینامه کیفیت برای سایر تاسیسات گردشگری استان نیز در دست اقدام است.