مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایعدستی استان زنجان، با اعلام این خبرکه در جهان، تبلیغات به عنوان یک علم شناخته می شود و همپای علوم دیگر پیش می رود اظهار کرد: آثار شاخص استان زنجان در 5 قسمت 30 دقیقه ای تهیه واجرا خواهد شد.
به گزارش روابط عمومی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان، امیر ارجمند تصریح کرد: در برنامه تلویزیونی« میخوای چیکاره بشی» ، به معرفی آثاری از قبیل گنبد سلطانیه، بازار سنتی زنجان، غار کتله خور، مسجد جامع و حسینیه اعظم، رختشویخانه موزه مردان نمکی و معدن نمک چهره آباد ، معبد داش کسن، آرامگاه چلبی اوغلو، چمن سلطانیه، پل ها، آرامگاه قیدار نبی و سه امامزاده مهم، روستاهای هدف گردشگری دربند قاطرچی، شکورچی، دره سجین، شیلاندر، خوئین و معرفی چندین مشاهیر پرداخته خواهد شد.
وی اظهار کرد: امروزه رسانهها به جزئی جدایی ناپذیر از ارکان اجتماعی زندگی بدل شده و باید به برنامه سازی هایی در خصوص معرفی آثار تاریخی، فرهنگی و طبیعی همت گمارد. فیلمبرداری از این آثار شاخص پس از اتمام بیماری کرونا توسط بخش خصوصی آغاز خواهد شد که قطعا بر گردشگری داخلی و خارجی تاثیر مثبت خواهد گذاشت.
وی افزود: برای شناساندن ظرفیت های توریسم در زنجان این برنامه اقدام به تولید برنامه ای با مضمون معرفی آثار تاریخی، فرهنگی و طبیعی زنجان به صورت تخصصی و کارشناسی شده کمک می کند که اماکن و مقاصد جدید را به گردشگران داخلی و خارجی معرفی کند. طیف گسترده ای از مخاطبان مانند تورگردانان، آژانس ها و تورهای ورودی و مردم ایران از این برنامه بیشتر می توانند بهره مند شوند.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایعدستی زنجان تصریح کرد: هدف از معرفی آثار تاریخی زنجان در این برنامه تلویزیونی از این جهت است که تلویزیون، مخاطبان عام تر و فراگیرتری دارد و می تواند در راستای تبلیغات و بازاریابی گردشگری بیشتر مورد توجه قرار گیرد.
وی اشاره کرد: زیرنویس انگلیسی بر روی این آثار در این برنامه به مخاطبانی که در خارج از مرزهای ایران هم جزو مخاطبان هستند، کمک می کند تا از این برنامه بهره ببرند.
برنامه سازی گردشگری در ایران همچنان راهی طولانی را در پیش دارد و می تواند به یکی از مهمترین ارکان های مهم بازاریابی نگاه شود.