زبان سایت
EN
چهارشنبه 14 آذر 1403
EN
چهارشنبه 14 آذر 1403
صفحه اصلی
حوزه مدیر کل
مدیر کل استان
دفتر مدیر کل
حراست
یگان حفاظت
روابط عمومی
حوزه امور بانوان
دبیرخانه شورای برنامه ریزی و توسعه استان
سیستم کیفیت(ISO)
ترویج شفافیت و قانون دسترسی آزاد به اطلاعات
میراث فرهنگی
آثار و ابنیه تاریخی شهرستانها
زنجان
ابهر
سلطانیه
خرمدره
خدابنده
ماهنشان
طارم
ایجرود
موزه ها
موزه های فعال استان
ساعات بازدید
تعطیلی موزه ها
عکس اشیاء شاخص
بهای بلیط
آدرس بناهای قدیمی زنجان
معرفی معاونت
درباره معاونت
شورای فنی
شورای امور موزه ها
شورای ثبت و حرائم
گردشگری
دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی
مراکز اقامتی
رستوران سفره خانه ها و مراکز پذیرایی
موسسات آموزشی
موسسه آموزشی آوای پیشگامان
سطح بندی جاذبهها
رویدادهای سالانه استان
سال 1401
سال 1400
سال 99
سال 98
سال 97
سال 96
ستاد خدمات سفر
کمیته های تخصصی
کمیته دفاتر خدمات مسافرتی
کمیته طبیعت گردی
تشکل های گردشگری
جامعه حرفه ای واحدهای اقامتی و هتلداران استان زنجان
تشکل حرفه ای راهنمایان گردشگری استان زنجان
تشکل حرفه ای واحدهای پذیرایی استان زنجان
فهرست نمایشگاههای بازار هدف گردشگری
معرفی معاونت
صنایع دستی
سوغات زنجان
صنایع دستی استان
استادکاران صنایع دستی
حمایت از تولید
بازرگانی
آموزش و توسعه و ترویج
ثبت نام دوره های آموزشی صنایع دستی
درخواست بیمه صنایع دستی
درخواست شرکت در نمایشگاههای صنایع دستی
معرفی معاونت
فروشگاههای صنایع دستی
فروشگاههای آنلاین صنایع دستی
فروشگاههای سنتی صنایع دستی
سرمایه گذاری
قوانین/ضوابط و آئین نامه ها
كميته فني سرمايهگذاري استان
فرآیندهای اداری معاونت
فرصت های سرمایه گذاری استان
معرفی معاونت
توسعه مدیریت
کارگروه توسعه مدیریت
کمیته توسعه دولت الکترونیک و هوشمندسازی
کمیته سرمایه انسانی
کمیته سلامت اداری و صیانت از حقوق مردم
کمیته مدیریت عملکرد
کمیته ساختار و فناوری های مدیریتی
مرکز اسناد و مدارک
معرفی معاونت
معرفی خدمات
نظرسنجی میز خدمت
رضایت سنجی از پرتال
اطلاع رسانی
اخبار
مناقصات و مزایدات
گزارشات آمار و عملکرد
اینفوگرافی
آمار و عملکرد
نمایشگاه و جشنواره ها
تور مجازی
قوانین و مقررات
پرسشهای متداول
پیوندها
درباره ما
اساسنامه اداره کل
منشور اخلاقی اداره کل
نمودار سازمانی
ارتباط با ما
ارتباط با مسئولین اداره کل
واحدهای اداری و تلفنهای تماس
اطلاعات تماس
ثبت شکایت
ملاقات مردمی
جستجو
جستجو
گردشگری
/
ستاد خدمات سفر
ستاد اجرایی خدمات سفر :
ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر به استناد مصوبه شماره 169067/ت50107 هـ مورخ 1392/11/8هیأت محترم وزیران به منظور توسعه گردشگری داخلی و ایجاد هماهنگی و انسجام در ارائه خدمات مناسب برای رفاه حال مسافران و گردشگران و همچنین مدیریت یکپارچه، سیاستگذاری، برنامه ریزی، سازماندهی و نظارت بر انجام فعالیتهای سفر تشکیل شده است.
این ستاد به صورت دائمی در طول سال و در تمامی استانها و شهرستانها و مناطق آزاد کشور با شرح وظایف مشخص و ساختار تشکیلاتی منسجم، مساعی خویش را در امر ساماندهی، توسعه و ارتقای خدمات سفر و گردشگری به کار گرفته و امید است با عنایات خداوند بزرگ و توجهات حضرت ولیعصر(عج)، و با همکاری و همراهی تمامی متولیان امر، در مسیر رفاه حال هموطنان عزیز، گامهای اساسی برداشته شود.
در همین راستا دبیرخانه ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر با همکاری و حمایت دستگاههای عضو ستاد مرکزی در مقاطع و فواصل مختلف نسبت به تهیه طرح های مناسبتی برای اجرا توسط ستادهای استانی و شهرستانی و مناطق آزاد اقدام نموده که تهیه و تدوین طرح نوروز و تابستان 93و 94و 95 طرح های مناسبتی تعطیلات ملی و مذهبی مانند عید فطر، دهه فجر، ایام محرم و غیره در طول سالهای 94،93 و 95 ازجمله طرحهای ابلاغی از سوی ستاد مرکزی و اجرا شده توسط ستادهای اجرایی خدمات سفر استانها میباشد.
اعضای ستاد اجرایی خدمات سفر استان
رئیس ستاد: استاندار
دبیر ستاد: مدیر کل میراثفرهنگی، صنایعدستی و گردشگری استان
مسئول ستاد: معاون گردشگری
رابط ستاد: رئیس گروه مراکزو خدمات گردشگری
رابط آمار: کارشناس گردشگری
مسئول رسیدگی به شکایات: واحد حراست
لیست کمیتههای ستاد اجرایی خدمات سفر استان
کمیته خدمات حمل و نقل و ترافیک: اداره حمل و نقل پایانهها
کمیته خدمات امداد و نجات: واحد بحران استانداری
کمیته خدمات انتظامی، امنیتی و ترافیک شهری: فرماندهی انتظامی
کمیته هماهنگی امور شهرداریها و دهیاریها: شهرداری
کمیته برنامهریزی و آمار: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری
کمیته خدمات اسکان و رفاه: جامعه هتلداران
کمیته نظارت و تنظیم بازار: صنعت، معدن و تجارت استان
کمیته ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات: دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری
کمیته خدمات بهداشتی، سلامت و محیط زیست: دانشگاه علوم پزشکی
کمیته اطلاعرسانی، تبلیغات، امور فرهنگی و فضای مجازی: صدا و سیما
شرح وظایف کمیتههای تخصصی:
1- کمیته خدمات حمل و نقل:
به منظور افزایش ایمنی و تسهیل در تردد و حمل و نقل مسافران و گردشگران در محور های مواصلاتی و برنامهریزی جهت بهره برداری از حداکثر ظرفیت دستگاههای دولتی و شرکت های بخش خصوصی فعال در حوزه حمل و نقل اعم از زمینی، دریایی،هوایی و ریلی و در راستای ارتقای ایمنی سفر ها و سطح کمی و کیفی خدمات حمل و نقل و همچنین با هدف نظارت بر عملکرد شرکت ها و مؤسسات فعال در این حوزه، این کمیته تشکیل گردیده است.
2- کمیته خدمات امداد و نجات:
به منظور ایجاد بستر مناسب سفر ایمن برای مسافران و گردشگران و همچنین ایجاد آمادگی و پیش بینی برای انجام عملیات امداد و نجات در حوادث مختلف و بلایای طبیعی و همچنین بهرهگیری و تجمیع ظرفیتهای دستگاههای مختلفی که در حوزه امداد و نجات توانمندی دارند این کمیته تشکیل گردیده است.
3- کمیته خدمات انتظامی، امنیتی و ترافیک درون شهری:
به منظور ارتقای سطح ایمنی و امنیت شهروندان و مسافران و انتظام بخشی به تردد درون شهری مسافران و گردشگران و همچنین تهیه و تدوین و اجرای سایر طرح های انتظامی، امنیتی و ترافیکی و نظارت بر اجرای آنها، این کمیته تشکیل گردیده است.
4-کمیته هماهنگی امور شهرداریها و دهیاریها:
به منظور هماهنگی و نظارت برحسن اجرای وظایف محوله به شهرداریها و دهیاریها در امر خدمات رسانی به مسافران ؛ که بخش عمده ارائه خدمات را برعهده دارند؛ و همچنین آماده سازی و ایجاد امکانات و تسهیلات سفر در روستاها و مناطق تفرجگاهی این کمیته تشکیل گردیده است.
5-کمیته برنامهریزی و آمار:
به منظور بهرهگیری از شاخص های آماری در برنامهریزیهای بعدی و به خصوص برای ارتقای سطح خدمات و برآورد صحیح امکانات در حوزه های مختلف و همچنین احصاء مشکلات و موانع و اخذ نظر مسافران و گردشگران و شناسایی خلاء ها و کاستیها؛ این کمیته در زیر مجموعه ستاد اجرایی خدمات سفر استان و منطقه آزاد پیش بینی گردیده است .
6- کمیته خدمات اسکان و رفاه:
به منظور بهسازی، آمادهسازی و ساماندهی مراکز اسکان مسافران و گردشگران و نظارت بر آن،این کمیته تشکیل گردیده است و همچنین با توجه به اینکه همه کمیته های تابعه ستاد اجرایی خدمات سفر در راستای رفاه حال مسافران و گردشگران فعالیت میکنند. لذا یکی دیگر از وظایف اصلی این کمیته، ارائه راهکار و پیشنهاد به سایر کمیته ها برای رفاه بیشتر مسافران و گردشگران می باشد.
7- کمیته نظارت و تنظیم بازار:
به منظور نظارت بر عملکرد کلیه واحد های خدمات رسان به مسافران و گردشگران در همه ابعاداعم از اسکان، رفاه، ارزاق عمومی، خدمات امداد خودرو، خدمات بهداشتی و درمان، خدمات پذیرایی، خدمات رفاهی و سرگرمی و سایر خدماتی که به مسافران ارائه میگردد و همچنین تنظیم بازار این کمیته تشکیل گردیده است.
* نظارت بر تاسیسات تخصصی گردشگری بر عهده اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوده که در مواقع نیاز با مشارکت سایر دستگاهها انجام میگردد، لیکن نظارت بر سایر صنوف با همکاری کمیته نظارت متشکل از سازمانهای مختلف انجام خواهد شد.
* نظارت ها میبایستی از ماهها قبل از نوروز (آذر ماه و دیماه) آغاز و با صدور اخطار و تعیین مهلت، ایرادات و نواقص موجود رفع گردد. تا در دور دوم بازدیدهای نظارتی (بهمن و اسفند ماه) قابلیت اعطای مهلت مجدد و یا برخورد قاطع با آن دسته از واحد های صنفی که خود را برای ارائه خدمات مناسب برای نوروز آماده نکرده اند وجود داشته باشند.
8- کمیته ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات:
به منظور ایجاد نظام پاسخگویی مناسب و رسیدگی به شکایات گردشگران و مسافرانو دریافت نظرات، پیشنهادات و انتقادات هموطنان در موضوع خدمات سفر و همچنینارزیابی عملکرد دستگاههای عضو ستاد اجرایی خدمات سفر استان و شهرستانهای تابعه، این کمیته تشکیل گردیده است.
9- کمیته خدمات بهداشتی، سلامت و محیط زیست:
به منظور ساماندهی، توسعه ونظارت بر رعایت بهداشت در مراکز عمومی، پذیرایی و اقامتی و همچنین مجتمعهای بین راهی و نیز کنترل و نظارت بر عملکرد واحدهای درمانی و سطح بهداشت عمومی در شهرها و روستا ها و از طرفی با توجه به اهمیت رعایت اصول زیست محیطیدر سفر های پرحجم و کنترل و پیشگیری از آسیب هایی که ناشی از این سفر ها متصور است این کمیته تشکیل گردیده است
.
10- کمیته اطلاع رسانی، تبلیغات، امور فرهنگی و فضای مجازی:
به منظور آگاهی بخشیدن به گردشگران و آشناسازی آنان با آثار و جاذبههای تاریخی، طبیعی، فرهنگی و زیارتی و آموزش، فرهنگسازی و راهنمایی گردشگران و همچنین اطلاع رسانی موثر از امکانات، خدمات و تمهیدات تدارک شده در ایام نوروز و برنامهریزی برای اوقات فراغت مسافران و گردشگران و برپایی جشنواره ها، نمایشگاهها و بازارچههای صنایعدستی و غیره این کمیته تشکیل گردیده است.